Mercè 2011: Matí mullat, tarda multitudinària

El Matí de festa major va començar ben d’hora, a les 8 del matí, quan van començar les matinades de grallers a la plaça de la Mercè.

Els grallers, a la plaça de Sant Josep Oriol

Els grallers, a la plaça de Sant Josep Oriol

El dia ja feia intuir problemes, però tot i alguna remullada els músics de moltes de les colles de cultura popular de la Ciutat van culminar el recorregut a la plaça de Sant Jaume.

Arribats a aquest punt, el cel es va enterbolir encara més i va començar una espera que va portar fins a la suspensió primer de la Mostra de Balls i posteriorment de tot el Matí de Festa Major. Els gegants es quedaven sense poder sortir de l’Ajuntament però quedàvem a l’espera de la gran Cavalcada de la tarda.

Finalment a les 16h es van iniciar els preparatius: ens vam desplaçar fins a la plaça de Castella, origen de la ‘Fes Ta Cavalcada’.

Sortint per Pelai

Sortint per Pelai

A la tarda sí que va ser la nostra i, puntualment, a les 18h, el cel va permetre als Gegants de la Ciutat donar inici a una de les cercaviles més grans i multitudinàries. Els Gegants de Sant Jaume vam trigar una mica més a aparéixer pel carrer Pelai, ja que obríem un dels darrers blocs, el dedicat a “La festa a la cort”.

La Mercè, per la Mercè

La Mercè, per la Mercè

Com és habitual en la gran festa de la Mercè moltíssim públic es va acostar al recorregut habitual pels carrers de Pelai, Rambla, Ferran, Sant Jaume, Jaume I i Via Laietana.

Després d’una bona estona ballant els gegants i d’un bany de masses, en Ferran i la Mercè van tornar a la seva Casa on ja s’esperen per poder tornar a sortir.

I no falta molt, ja que diumenge que ve tindrem l’honor d’apadrinar la nova geganta de Montbau. La plantada serà a les 9.30 al c. Sorolla 14 i el cercavila i actes del bateig començaran a les 10.30h. No hi falteu

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 100 other followers